Ekonomiassistent till kund i Södertälje

Södertälje Heltid

Nu söker vi en ekonomiassistent eller en assistent med stort intresse för siffror till vår kund i Södertälje. Den här tjänsten passar dig som tycker om att kombinera service, administration och ekonomi samt att få använda sina engelska språkkunskaper. Tjänsten är ett konsultuppdrag t o m slutet av december, med start så snart som möjligt.

BB grupp

 Arbetsuppgifter:

  • Assistera sina kollegor på avdelningen med det de önskar att få hjälp med
  • Sammanställning och utskick av bokslutsbrev inför varje månadsbokslut
  • Koordinering av framställning och sammanställning i Management Board Report
  • Inläggning och kontroll av siffror för årsredovisningen
  • Kontakt med revisorer
  • Delaktig i olika bokslutsarbeten tex, prickning av siffror, sammanställning och presentationsmaterial
  • Sammanställning av bokslutsbilder varje månad
  • Hantering kring personal vid anställning, avslut och inhyrd. Se till att ny personal får tillgång och behörighet till system och arbetsredskap.
  • Fakturahantering, beställningar, bokning av resor m.m.
  • Ha koll på chefernas kalender och hjälper till med att göra bokningar m.m.
  • Övriga administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer och erfarenhet:

  • Gymnasieutbildning inriktning ekonomi
  • Tidigare arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller administratör
  • Kunna formulera dig mycket bra i text
  • Flytande Svenska och Engelska kunskaper i tal och skrift
  • Systemvana
  • Officepaketet

Personliga egenskaper 

För att du ska trivas i den här rollen behöver du tycka om att vara spindeln i nätet och assistera dina kollegor när det behövs. Därför behöver du vara anpassningsbar och flexibel. Du gillar att arbeta mot deadlines och därmed kunna prioritera dina arbetsuppgifter utifrån det. Det är väldigt viktigt att du kan ta egna initiativ och låter inget falla mellan stolarna. Eftersom en stor del av arbetsuppgifterna är ekonomi så behöver du tycka det är roligt med siffror och arbeta noggrant. Du kommer mejla ut en del information på engelska till organstationen och därför behöver du känna dig bekväm med engelskan. Utöver detta så får du gärna vara glad och se positivt på utmaningar som dyker upp.

Om Brightby 

Brightby är ett konsult- och rekryteringsföretag specialiserat inom ekonomi och finans och ingår i samma koncern som konsultföretaget Meritmind. Vi arbetar med spännande bolag, såväl nationella som internationella, med starka varumärken i varierande storlek och omfång. Utöver spännande rekryteringar och konsultuppdrag erbjuder vi våra medarbetare tillsvidareanställning, tjänstepension och friskvårdsbidrag då vi tror på långsiktiga relationer och trygga villkor. Vi hoppas att du har viljan och förmågan att bli en av Sveriges bästa ekonomikonsulter och söker din nästa utmaning hos oss

Ansökan

Intervjuer och urval kommer att ske löpande. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Har du frågor rörande tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta konsultchef Frida Dahlqvist, frida.dahlqvist@brightby.se

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan

  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna

 

Ansök till denna tjänst

Prenumerera på ekonomijobb

Prenumerera på lediga ekonomitjänster. Du får då informationen direkt i inboxen.

Prenumerera

Skicka in ditt CV till oss!

Med ditt CV hos Brightby blir du sökbar för våra konsultchefer och rekryteringskonsulter.

REGISTRERA CV